Особливості діагональних та радіальних покришок
Тема: Авто | Дата: 26.04.2023
Підбір літніх автошин може виконуватися за кількома критеріями – розмірність, бренд, малюнок протектора, а також ціна літньої автогуми відіграє важливу роль. Крім того, значущими при доборі коліс є конструктивні особливості шини. Зокрема тип конструкції, архітектура гуми. Всі сучасні покришки конструктивно діляться на діагональні та радіальні, а в чому їхня принципова відмінність, знають фахівці магазину шин та дисків Асканія Шина, з асортиментом якого можна ознайомитися, перейшовши за посиланням: https://ascania-shina.com/shiny.
Як відрізнити шини по конструкції: радіальні та діагональні
Сучасна автокришка конструктивно складна багатокомпонентна запчастина. Від її конструкції залежить не тільки комфорт пересування, та й безпека на дорозі. Правильно вибрана покришка забезпечить тривалий термін служби та повну відповідність умовам експлуатації. Однак важливо розуміти, що будь-яка автошина – це армована конструкція і від матеріалу та розташування армуючих волокон сильно залежить її вага, міцність та витривалість.
Конструкція, що посилює гумоматеріал, називається кордом, а тип покришки визначається розташуванням корда в конструкції:
- У гумі діагонального типу армуючі волокна розташовані під кутом близько 40 градусів один щодо одного, перетинаючи між собою. В результаті виходить міцна конструкція, розрахована на високі навантаження.
- Радіальні покришки набагато легші за діагональні, оскільки армуючі волокна розташовані під кутом 90 градусів щодо напрямку руху автомобіля. Завдяки такому розташуванню корду покришка виходить легше, оскільки з'являється можливість посилити каркас меншою кількістю арматури.
Візуально радіальні покришки відрізняє від діагонального маркування – на боковині відразу після розмірності вказується букви R або RF. На діагональних скатах такого маркування немає.
Переваги та недоліки діагональних та радіальних коліс
З огляду на особливості конструкції обох типів покришок, стає зрозуміло, що діагональна гума більше пристосована до високих навантажень і має більш жорсткі боковини. Водночас такі шини важчі, але стійкіші до бокових проколів та порізів.
До інших переваг діагональних покришок нерідко відносять масивніше посадкове місце, що добре захищає покришку від перегріву при терті борту шини та обода диска. Також діагональна гума коштує дешевше за радіальну і має більш тривалий ресурс. При цьому вона має низку істотних недоліків:
- чутливість до високої температури в протекторній зоні;
- шумніший і більший протектор;
- велика вага, що може негативно позначитися на ресурсі елементів підвіски;
- високий коефіцієнт опору коченню через особливості гумоматеріалу.
Радіальна гума позбавлена цих недоліків і може продемонструвати очевидні плюси:
- Стійкість до перегріву.
- Залежно від моделі радіальна гума має більшу контактну пляму з поверхнею.
- Низький рівень опору коченню, що позитивно позначається на витраті палива.
- Тихий та комфортний хід.
- Довгий ресурс.
- Стійкість до бокових навантажень.
Практика показує, що радіальні шини частіше використовуються на пасажирській легковій техніці, тоді як діагональна гума встановлюється на великовантажні автомобілі, будівельну та спеціальну техніку, техніку сільськогосподарського призначення. Загалом радіальна гума краще пристосована до експлуатації на асфальті, показує відмінну керованість та економію палива.